Pabila hati mula bicara, jari jemari mula meraba keyboard komputer riba.

01 July 2013

Malam Dikejar Anjing

Assalamuaikum dan selamat sejahtera semua. Kisah kali ini berlaku pada malam sebelum kami pergi ke #Floria2013. Nak tahu kami selamat ataupun tidak daripada dikejar anjing, teruskan membaca.

Kami merujuk kepada aku, Anna Khayalan dan juga Megat AD.

Kami turun KL awal sehari semata mata nak pergi #Floria2013 tu je. Tapi disebabkan datang awal sehari. Kami bercadang nak overnight. Before tu aku dengan Megat daripada Melaka datang hari Sabtu. Malam tu baru ambil Anna dekat hostel dia. Nak tahu tak... Hostel Anna kan... Macam kan... Pernah tengok tempat pekerja Bangla tinggal dekat kawasan pembinaan? Hostel dia takda beza pun dengan tempat macam tu. Hahaha. Patutlah dia bising je. Masa nak ambil Anna tu, aku dengan Megat kena naik tingkat 13 sebab Anna takut nak naik lift sorang sorang. Hek eleh, hantu nampak dia pun hantu takut haha. Penakut betul lah! Teroaksa lah naik. Sampai je kat tingkat 13, tunggu dia keluar. Ada 3 orang perempuan naik juga. Sebelum diorang keluar daripada lift, diorang menjerit nampak aku dengan Megat hahahaha sebab dekat situ kawasan perempuan. Kitorang main naik je sebab guard kat bawah takda. Well, typical Malaysian guards. Ada takda sama je. Most lah. Not semua. Aku dengan Megat pun dah kaku tak tahu nak buat apa. Then perempuan tu tutup badan dia macam nak elak kitorang rogol -.-" Kau ingat aku apa?! Hahaha. Then diorang cepat cepat masuk lift balik tutup pintu. Then keluar balik buat muka pelik. Then kecoh satu floor tu cakap ada lelaki hahahahaha aku dengan Megat dah tak tahu nak buat apa selain menyorok! XD

Ni semua Anna punya pasal. Lepas tu semua keluar nak tengok. Anna pun keluar sekali. Bengong punya Anna. Memalukan!

Lepas tu kitorang pergi tengok bola. (Hanya aku, Anna, Megat je tahu dekat mana kitorang tengok bola JDT lawan Kelantan hahahaha) Lepas tu semua lapar pergi makan dekat PappaRich. Sebelum tu pergi ambil kawan k a w a n KAWAN K A W A N Megat okay kawan hahahaha. Lepas habis makan tu Megat belanja. Alhamdulillah. Semoga rambut dia cepat tumbuh. Lepas makan tu Megat pergi hantar kawa dia balik dulu. 5 minit katanya. Kau tahu jelah 5 minit Melayu macam mana kan. Aku dengan Anna menunggu sampai sejam sampai kedai tu dah tutup. Lepas tu aku dengan Anna lepak tepi kedai tu tunggu Megat. Call semua tak angkat. Sambil tu borak borak dengan Anna. Cerita macam macam :-p Sementara tunggu Megat, aku dengan Anna nampak banyak gila anjing tepi tepi tu. Anna dah takut. Hahaha! Aku pula pergi panggil anjing tu dengan cara nak panggil kucing. Wahahaha anjing tu pandang okay lepas tu dia jeling.

Lepas tu makin banyak pula anjung. Aku saja sakat Anna lagi. Panggil anjing tu.

"Woff woff, meow meow~" Semua anjing pandang. Anna dah takut hahahahahaha. Lepas tu rakam video. Anna suruh aku panggil anjing tu sebab Anna kata macam ni,

"Keba pergi sana Anna rakam. Lepas tu Megat sampai kita panggil anjing tu kita lari masuk dalam kereta Megat. Biar anjing tu kejar kereta kita." Hahahaha bongok Anna. Lepas tu kitorang pun buat lah video. Baru start nak panggil anjing tu, Megat sampai. Lepas tu Anna dah suka dah Megat sampai. Temgah syok dia leka buat video, aku panggil anjing tu "woff woff" kuat gila. Semua pandang hahaha. Anna dengan kaki pendek dia lari terkedek kedek masuk dalam kereta. Hahahaha sumpah huru hara gila masa tu. Aku ada video tu. Last sekali ni aku ada bagi link. Tengok okay! Hahaha.

Then Megat sampai kitorang pun masuk kereta dengan lelahnya. Mula mula nak marah Megat. Lepas tu tak jadi sebab....... rahsia kan kan kan Megat kan Anna hahaha.

Lepas tu pergi hantar Anna ke rumah Meen pula. Malam tu kalau nak tahu, Anna tersangat hyper. Banyak gelak. Tak pernah aku tengok dia macam tu. Mungkin rindu sangat kat kami haha. Keesokan harinya pergi #Floria2013 tu. Seriously cantik gila. Kitorang melawat semua tempat. Puas hati lah pergi. Walaupun sekejap. Malangnya Anna tak dapat bunga. Semua bunga dalam pasu. Takkan nak angkut pula hahaha. Lepas tu semua tanya "Mana Aizat?" "Aizat takda?" "Mana abang long korang?" Haha dia busy so tak dapat pergi. Dia dah pergi hari lain.

Jadi, weekend tu memang seronok gila spend time with 2 of #MB4! Bawah ni aku sediakan video keek kami yang hampir dikejar anjing tu hahaha. See ya in next entry! Bye! :D

#CLICKHEREFORVIDEO

2 comments:

Anonymous said...

Hahaha. ada2 ja laa keba dgn kak anna ni :3

Unknown said...

haha lucu sangat kawan
salam kenal ya
nafis