Pabila hati mula bicara, jari jemari mula meraba keyboard komputer riba.

03 August 2013

3 dalam 1

3 dalam 1 apa yang aku cuba maksudkan? Teruskan membaca. 

Macam ni sebenarnya, aku nak cerita pasal hari Khamis hari tu. Lupa pula nak update blog pasal tu. Padahal dah niat dalam hati nak update. Okay, mari kita mulakan.

Khamis, 1 Ogos 2013.
Aku, Aizat dan Megat berbuka sama untuk kali terakhirnya dalam bulan Ramadan untuk tahun ni sebelum masing masing cuti raya. Macam biasa, Anna takda. Dia berbuka dengan orang lain je. Kan.

Sebenarnya, rancangan kami lain tapi, Megat yang tukar semuanya. Penakut sangat nak tengok The Conjuring tu. Last last semua shopping je. Ganap duit.

Sebelum Aizat sampai, aku dengan Megat dah shopping sikit sementara tunggu dia sampai. Lepas Aizat sampai, kami terus berbuka di Seoul Garden. Main masak masak. Bergelak ketawa. Lepas makan je terus sambung shopping lagi. 

Di sini, bermula lah kisah 3 dalam 1 nya. Hahahaha. Kau tahu kan fitting room besar mana je? Kitorang nak beli ada satu baju ni, design sama cuma warna berbeza. Dalam kedai tu fitting room dia ada 3 je. 2 ada orang, satu kosong. Semua tak sabar nak cuba. 

Jadinya, Megat dapat masuk dulu. Aku tanpa fikir panjang, aku terus masuk juga sekali dengan Megat. Tiba tiba Aizat tolak pintu nak masuk sekali. Dah lah kedai tu ramai gila orang. Penuh. Tengah cuba baju masing masing, keluarlah kata kata yang membawa 1000 makna. Aku mula dulu. 

Aku: Eee Megat. Hitamnya kau punya! Aizat! Besarnya kau punya!

Lepas tu tiga tiga gelak dalam fitting room tu. Kepala otak kami tiga orang ni masing masing dah tercemar. Kau faham faham jelah hahahaha. Dah lah fitting room tu kecil. Dah puas hati semua, masa nak keluar tu, Megat dan Aizat. 

"Weh Keba kau punya sempit. Asal ketat?!"

HAHAHAHAHAHAHAHAHA masa ni aku cannot go dah duduk dalam tu lama lama. Kalau nak tahu, baju Megat warna hitam. Aku punya warna kelabu dan Aizat punya warna merah, cuma Aizat je size M. Aku dengan Megat size S. Sebab tu Megat "punya hitam". Aizat punya "besar". Dan aku yang "ketat dan sempit" ni sebab badan aku dengan Aizat sama. Tapi aku pakai S. Megat memang dah tentu badan kecil pakai S. Hahahaha. Jahanam kalau aku tak terangkan nanti.

Lepas tu, sekali bertiga keluar dari fitting room tu. Kau bayangkan dengan ramai orang dalam kedai tu. Keluar je gelak gelak. Aip aip abang kaunter tu jangan fikir lain. Hahaha. 

Dah selesai bayar semua. Kitorang terus balik. Sabar jap. Cerita belum habis. Aizat dah balik dulu naik kereta sorang. Si Megat naik aku sebab dia parking tempat lain. Masa dah sampai tempat dia parking tu, ramai gila orang beratur nak bayar tiket parking. Panjang gila beratur. Sebab mesin lain rosak. Aku pun padan kan muka Megat. Sampai je tepi jalan nak turunkan dia, dia celaka cepat cepat turun dari kereta lepas tu lari tanpa ambil barang dia. Hahahahaha sumpah tak terlintas lansung dalam kepala otak aku dia nak dajal aku. Kenalah aku tunggu sampai dia habis bayar. Takkan aku nak campak je barang dia tepi jalan tu. Eyyy nasib baik kawan tau. 

Ha, macam tu lah ceritanya. Entah bila agaknya kami nak berempat balik menjadi complete #MB4. Hope raya nanti dapat lah raya sama sama! :D

2 comments:

Unknown said...

hahaha lawak lah cerita ini.
i cant stop laughing. :))

Nurfatin Nadhirah said...

adorable story. hahahahaha.