Pabila hati mula bicara, jari jemari mula meraba keyboard komputer riba.

27 August 2013

Aku Tak Boleh

Kalau aku rindu sesuatu,
Atau,
Seseorang semestinya,
Ego yang tinggi,
Hati keras gila nak mati pun,
Tewas.

Rindu,
Tak jual ubat dekat farmasi tu.
Rindu,
Makin kau diam,
Menghakis ia hati dulu.
Lama lama,
Sakit kau rasa.
Kau diam,
Rindu menendang jiwa.
Hati tak rasa apa,
Makan pun tak selera.
Tak tipu.

Pernah tak,
Kau pakai baju tu,
Sebab rindu je.

Pernah tak,
Kau dengar lagu tu,
Sebab kau rindu dia yang dulu.

Pernah tak,
Kau terasa nak makan sesuatu,
Sebab itu kegemarannya yang dia pernah bagitahu.

Pernah tak,
Kau diam termangu,
Rasa macam dungu,
Tak tahu apa apa,
Tak tahu mahu dibilang apa.
Kata disekat dik rindu yang tak terubat.

Kalau rindu bisa buat kau jatuh sakit,
Bangkitlah menyuarakan rindu yang tersepit.
Sikit sikit,
Hati bisa terlepas dari tersepit sakit.

Kau,
Aku,
Ada cara sendiri.
Luah atau pendam rindu,
Tak semua tahu.

Meski rindu tak berbau,
Rasalah dengan janji yang kau katakan dulu.
Susah aku,
Senang aku,
Kau tetap akan bersama setiap waktu.

1 comment:

Unknown said...

Salam :) Blog awak memang menyayat hati . ia buat sy terasa . Teruskan!