Pabila hati mula bicara, jari jemari mula meraba keyboard komputer riba.

28 November 2013

Pentagon (Part 3)

*suasana di dalam kelas*

Mereka berlima duduk sebaris.

Setelah pembelajaran berlalu selama satu jam, Afiq tidak lagi dapat menumpukan perhatiannya lalu dia mengeluarkan telefon pintarnya. Kelakuannya itu tak dihiraukan oleh mereka berempat kerana mereka fokus di dalam kelas. Semasa Afiq sedang menaip sesuatu di telefon pintarnya, dia ingin bersandar tetapi telefonnya telepas dari tangannya. Hal itu menyebabkan Arif, Amir, Anita dan Alisya terganggu dan memerhatikan apa yang sedang berlaku pada Afiq. Afiq menyuruh Arif yang duduk di sebelah untuk mengambil telefonnya. Arif mengambilnya lalu meletakkan di atas meja dia sendiri. Terpampang besar apa yang tertulis di skrin telefonnya. Anita yang berada di hujung sekali tak nampak sebab kurang jelas. Alisya, Amir dan Arif agak terkejut dengan apa yang mereka baru baca. Afiq terus merampas telefonnya lalu bergegas keluar daripada kelas sambil membawa begnya sekali.

Tanpa membuang masa, Arif, Amir dan Alisya pun ikut sama. Anita yang tak tahu apa apa tadi menbiarkan saja mereka. Setelah 30 minit berlalu, Anita keluar mencari mereka berempat. Sementara itu, mereka berempat berkumpul di satu tempat. Arif memaksa Afiq menceritakan apa yang sebenarnya dia rahsiakan daripada mereka berempat sedangkan Amir dan Alisya tahu kenapa. Tetapi Alisya tak tahu yang Amir tahu dan Amir tahu yang Alisya tahu. Arif pula tak tahu yang Amir dan Alisya tahu. Anita yang mencari mereka tadi sudah pun nampak mereka dari jauh tetapi dia memilih untuk mencuri curi dengar daripada jauh sebab Anita curiga kenapa mereka tidak mengajak dia sekali semasa di dalam kelas.

Berbalik pada mereka berempat, Afiq rasa amat tertekan dan langsung tak berkata apa apa. Arif terus memaksa Afiq. Dan akhirnya Afiq membuka mulutnya untuk menjelaskan apa yang sebenarnya disebalik bacaan mereka di telefon pintarnya. "Sebenarnya, aku... Aku....." Kata Afiq dengan gagap sambil memandang ke arah Amir dan Alisya. "Aku dah..."

Bersambung....

6 comments:

nadia musthafa said...

Alaahaii .. suspen nye . Buat org tertanya2 ni ..

hAnNa SaRa said...

smbungan nie..adoii mcm tau jer ape yg berlaku seterusnyer..

Fera Syasya said...

Can't wait for the next part XD

Anonymous said...

Ouh , please update yang baru . Tak sabar ni .

Aimi Khalid said...

Cepatlah update yang baru.

Zuel Eyka said...

best .. teruskan yee ~